חייגו אלינו : 054-5663924

הריבית במשק יורדת- האם יש מה לעשות?

רבים מאיתנו מחפשים פתרונות להשקיע בנדל"ן או באפיקים פיננסיים, במיוחדת בעת הורדת הריבית במשק ושחיקת הרווחים בפיקדונות. נשאלת השאלה מתי כדאי להשקיע בנדל"ן ואם כדאי ליטול משכנתא לצורך רכישת דירת השקעה.

רכישת נכס להשקעה לעיתים יכולה להיות משתלמת מאוד, אך יש לבחון זאת בחוכמה וזאת באמצעות מספר צעדים שמומלץ לנקוט בטרם הרכישה: יש למצוא נכס במחיר אטרקטיבי ביחס לשוק, זאת אומרת שאם תרצו למכור את הנכס, המחיר שתוכלו לקבל בקלות יחסית הוא לפחות המחיר ששולם עליו. חשוב שלנכס הנרכש יהיה קל יחסית למצוא שוכר וזאת על מנת להימנע מאובדן הכנסה שתשפיע על ירידת התשואה. בעת רכישת הנכס חשוב לעשות בדיקות במחלקת ההנדסה של העירייה וזאת על מנת לראות מה מתוכנן באזור בו נרכש הנכס. לעיתים תוכניות העתיד עלולות למנף את ערך הנכס ולחלופין להורידו בעתיד (לדוגמא יתכן ומתוכננת תוכנית פינוי בינוי, שכונה חדשה באזור או בניית כביש וכו').

חשוב להבין שנטילת המשכנתא לצורך רכישת הנכס הוא האשראי הזול ביותר שאפשר למצוא בשוק, אך בניית המשכנתא צריכה להיות מתוכננת היטב ומותאמת לצרכים אישיים כמו נקודות יציאה למטרת פירעון מוקדם ללא קנסות, חלוקה בין מסלולים שונים והימנעות ככל שניתן מהצמדה למדד.

נכון להיום ניתן לקבל משכנתא לדירת השקעה בגובה עד 50% מערך הנכס, אך במידה וחסר הון להפרש הרכישה מומלץ לא לרוץ וליטול אשראי מסחרי או חוץ בנקאי שהינו יקר במיוחד ויכול לבטל את כדאיות הרכישה. ישנם פתרונות יצירתיים שבעזרתם ניתן למנף את המימון שניתן לקבל מהבנק בצורת משכנתא מעבר ל 50%.

דבר נוסף שיש לקחת בחשבון הם ההוצאות הנלוות ברכישה כגון: מס רכישה שעומד כיום על 5% לדירה שנייה, הוצאות תיווך, שכר טרחת עורך דין ואגרות של רשויות ועמלת פתיחת תיק שגובה הבנק. התשואה המומלצת משכירות על הכסף המושקע מומלץ שלא תפחת מ 5% בחישוב שנתי, אך ככל שמתקרבים לאזורי המרכז, התשואה פוחתת לאור המחירים הגבוהים של הנכסים ושכירות נמוכה יחסית וזאת ביחס לאלטרנטיבות שיש בפרפריה. חדרה נחשבת ליעד השקעה טוב ביחס לערי המרכז וזאת בתנאי שרוכשים דירה שעלותה עד כ 700.000 ₪.

מי שאינו מתכוון לרכוש נכס נדל"ן ומזהה ירידה בריביות על הפיקדונות, מומלץ להתייעץ עם יועץ השקעות ולמצוא השקעה עם סיכון נמוך במסגרת שון ההון כאלטרנטיבה לפיקדון בנקאי. חשוב לזכור שניתן וצריך לנהל מו"מ עם הבנק עם גובה העמלות שמשולמות בגין רכישה ומכירה של ניירות ערך ודמי משמרת שגובה הבנק כעמלת צד.

נכתב ע"י מר רוס לוין M.A. כלכלן ומשפטן, מומחה בתחום המשכנתאות, מנהל ובעלים של "רוס לוין ייעוץ משכנתאות ופיננסים" ששימש בעבר כמנהל סניף בנק למשכנתאות ומנהל מרכז משכנתאות טלפוני בנקאי.

www.roslevin.co.il 054-5663924, 054-7554024

יועץ משכנתאות | ייעוץ משכנתא  | ייעוץ משכנתאות

 
שינוי גודל גופנים
ניגודיות
WhatsApp chat