חייגו אלינו : 054-5663924

הלוואה באמצעות משכנתא-משכנתא לכל מטרה

הלוואה לכל מטרה

רובנו נוהגים לחשוב, כי משכנתא לוקחים לקניית בית. בכתבה הבאה, אנסה לשבור את המיתוס הזה ולהסביר מה היא משכנתא:

אכן כאשר רוכשים בית, נוטלים משכנתא וזאת המשכנתא הפופולארית ביותר ואף המסורתית ביותר הקיימת בשוק המשכנתאות. יחד עם זאת, שוק המשכנתאות הינו שוק משוכלל שפיתח את עצמי וכיום כשליש מהמשכנתאות, נלקחות כלל למטרות שאינן קשורות לרכישת הבית או בנייתו וגם לא למטרות עקיפות של בנייה או רכישה.

עפ"י הוראות בנק ישראל, ניתן לשעבד נכס קיים לבנק או להרחיב את השעבוד הקיים לצורך קבלת כספים ישירות לפקודת הלקוח בשעבוד הנכס וזאת עד למימון מקסימאלי של 50% משווי הנכס. משמעות הדבר, כי ניתן לקבל משכנתא למטרות שונות והכספים יוזרמו ישירות לחשבון הבנק של הלקוח והלקוח ישלם בדומה לתשלומי המשכנתא המוכרים, החזרים חודשים שווים לאורך תקופה ארוכה שיכולה להיפרס עד 30 שנה. הדבר יכול לשמש למינוף הנכס הקיים למטרת קבלת הכספים, להם זקוק הלקוח תוך החזרים חודשים נמוכים ובריביות כפי שמקובל בשוק המשכנתאות (ריביות נמוכות משמעותית  מריביות הנהוגות בהלוואות מסחריות בבנקים, חברות כרטיסי האשראי ובשוק החוץ בנקאי).

אם ברשותכם הלוואות קיימות עם החזרים חודשיים גבוהים, מינוס בבנק, הלוואות רכב, הלוואות בעסק או שיש צורך בכספים למטרות שונות שהבנק שלכם לא מוכן לתת או נותן בריבית גבוה והחזר חודשי גבוה, משכנתא לכל מטרה יכול להיות פתרון קלאסי והטוב ביותר בנסיבות אלו.

לדוגמא, לקיחת הלוואה בבנק בסכום של 100.000 ₪  לתקופה של שלוש שנים תביא אתכם להחזר חודשי משוער של כ 3100 ₪ לעומת נטילת סכום דומה במשכנתא בפריסה ארוכה, יכול להביא אתכם להחזר חודשי של כ 600 ₪ בסך הכל. מדובר בהפחתה של 2500 ₪ כל חודש שישאפו בתקציב המשפחתי ולא יכבידו על ההחזר החודשי השוטף.

גם אם יש לכם הלוואות רבות עם החזר חודשי גבוה כיום, ניתן לפרוס אותם להלוואות משכנתא ובאמצעות הכספים שיתקבלו, לפרוע את כל ההתחייבויות הקצרות ובכך להקל על תזרים הכספים המשפחתי.

חשוב לזכור, כי הבנקים למשכנתאות מבצעים בדיקות שונות ורבות לפני אישור משכנתא לכל מטרה ולכן חשוב להגיש בקשה מסוג זה בצורה מבוקרת ונכונה, אחרת הבקשה תפסל ולא יהיה ניתן להגישה שוב בשנים הקרובות.

נכתב ע"י מר  רוס לוין M.A.  כלכלן ומשפטן, מומחה בתחום המשכנתאות, מנהל ובעלים של "רוס לוין ייעוץ משכנתאות ופיננסים" ששימש בעבר כמנהל סניף בנק למשכנתאות ומנהל מרכז משכנתאות טלפוני בנקאי. www.roslevin.co.il    [email protected]    054-5663924

 

 
שינוי גודל גופנים
ניגודיות
WhatsApp chat