חייגו אלינו : 054-5663924

הדירה שלכם יכולה לשמש כפתרון לקבלת הלוואה גדולה וזולה

שוק האשראי בישראל הופך להיות יותר ויותר נוקשה. אם רק לפני מספר שנים הבנקים אפשרו לחרוג ממסגרת האשראי ואישרו בקלות יחסית הלוואת בלי לשאול יותר מידי שאלות, כיום האפשרויות לחריגות מהמסגרת וקבלת אשראים מהירים הצטמצמו וזאת גם בעקבות המשברים הכלכליים שחווה העולם וגם לאור הנחיות והגבלות שמפרסם בנק ישראל מעת לעת.

למרות שהרירית במשק יורדת, הציבור כמעט ולא מרגיש את הירידה על הריבית בהלוואות שהוא משלם וזאת מאחר והמרווח שמוסיפים הבנקים והגופים האשראים הינו גבוה ואף עולה מידי חודש. משמעות הדבר הוא שהבנקים מרווחים יותר כסף ובעצם מרוויחים פעמים מירידת הריבית. (גם משלמים פחות על חסכונות למפקידים וגם מעלים את המרווח על הלוואות). כמו כן הבנקים חוששים מאוד ממשבר כלכלי (מאבטלה, בועת הנדל"ן כו') ולכן זהירים מאוד במתן אשראים גדולים.

רבים מבינים את המושג "משכנתא", כהלוואה לרכישת דירה, אך בפועל משכנתא זוהי הלוואה כנגד משכון נכס מקרקעין. זאת אומרת שניתן לקבל, בתנאים מסוימים, הלוואה לכל מטרה במשכון הבית. הדבר יכול לשמש פתרון לאלטרנטיבות אשראי אחרות ויקרות יותר. כמו כן משכנתא היא ההלוואה הזולה ביותר שניתן לקבל בשוק הבנקאי מאחר והסיכון במתן משכנתא מבחינת הבנק הוא הנמוך ביותר והבנק נדרש להפרשת הון הנמוכה ביותר ביחס להלוואות אחרות.

הבנק עושה הפרדה בין מטרות שונות של משכנתאות. המשכנתא הזולה ביותר היא למטרת רכישת דירה/בנייה, המשכנתא בתמחור גבוה יותר היא למטרת שיפוץ והמשכנתא לכל מטרה הינה היקרה בסקאלת המשכנתאות, אך למרות זאת היא זולה משמעותית יותר מכל הלוואה מסחרית.

דבר נוסף הוא שמשכנתא ניתן לקבל בפריסה ארוכת טווח (עד 30 שנה) וזאת לעומת הלוואות אחרות שניתנות לרוב לתקופות קצרות מאוד. השילוב של ריבית נמוכה ופריסה אורכת טווח, מאפשר מקבל סכומי אשראי גבוהים ולשלם החזרים נמוכים ולכן כדאי במקרים רבים מאוד לקחת משכנתא לכל מטרה ובכך לצמצם הוצאה משפחתית חודשית.

חשוב להבין שגם אם לקחתם בעבר אשראי בבנק, בחברת כרטיסי האשראי וכו' עדיין ניתן לקבל משכנתא ולכסות את ההלוואות האחרות.

בעת בקשת משכנתא לכל מטרה יש לזכור מספר דברים:

1. יש לוודא שיש ברשותכם נכס עם רישום תקין בטאבו.

2. יש להציג לבנק את מטרת ההלוואה בצורה ברורה תוך הצגת אסמכתאות ברורות.

3. במידה ויש משכנתא קיימת, יש לוודא שהיא משולמת בצורה תקינה.

4. יש לבדוק מה שווי הנכס שלכם מאחר ועפ"י הוראות בנק ישראל, המשכנתא לכל מטרה ניתן לקבל רק אם סך האשראי כנגד הנכס אינו עולה על 50%.

5. במידה ויש לכם משכנתא קיימת, כדאי לבדוק אפשרויות מחזור ופריסה במקרה הצורך וזאת על מנת לצמצם את הריביות המשולמות לבנק ולהקטין את ההחזר החודשי.

זכרו, גם על הלוואה לכל מטרה באמצעות משכנתא, ניתן וצריך לעשות סקר שוק, להשוואת מחירי הריביות בין הבנקים, להתמקח ולבחור בשילוב מסלולים נכון, כך שתצמצמו את הריבית למינימום ותמנעו ככל שניתן מקנסות פירעון מוקדם במידה תחליטו לפרוע או לשנות את המשכנתא בהמשך הדרך.
נכתב ע"י מר רוס לוין M.A. כלכלן ומשפטן, מומחה בתחום המשכנתאות, מנהל ובעלים של "רוס לוין ייעוץ משכנתאות ופיננסים" ששימש בעבר כמנהל סניף בנק למשכנתאות ומנהל מרכז משכנתאות טלפוני בנקאי.

www.roslevin.co.il 054-5663924, 054-7554024

יועץ משכנתאות | ייעוץ משכנתא  | ייעוץ משכנתאות

 
שינוי גודל גופנים
ניגודיות
WhatsApp chat